Oregonban az egyenlőség nevében könnyítik az érettségi követelményeket

Az oregoni érettségi bizonyítvány nem garantálja, hogy az érettségit megszerző diákok tudnak középiskolai szinten olvasni, írni vagy matekozni – írja a The Post Millennial.

Kate Brown kormányzó a 744-es szenátusi törvényjavaslat aláírásával eltörölte azt a követelményt, hogy a diákok bizonyítsák, hogy elsajátították ezeket az alapvető készségeket.

A törvényjavaslat csak július 29-én került be a törvényhozási adatbázisba, ami eltér attól a bevett gyakorlattól, hogy a törvényjavaslat aláírásának napján frissítik a nyilvános adatbázist. Charles Boyle, a kormányzó kommunikációs igazgatóhelyettese elmondta, hogy a kormányzó munkatársai még aznap közölték a törvényhozás munkatársaival, amikor a kormányzó aláírta a törvényjavaslatot.

Boyle egy e-mailben küldött nyilatkozatában azt mondta, hogy az olvasás, írás és matematika tudás követelményeinek felfüggesztése „Oregon fekete, latin, latin-amerikai, őslakos, ázsiai, csendes-óceáni szigeteki, törzsi és színesbőrű diákjainak” javát fogja szolgálni.

Hozzátette:

„E közösségek vezetői újra és újra kiálltak az igazságos érettségi követelményekért, valamint a kibővített tanulási lehetőségekért és támogatásért”.

A törvényhozásban a demokraták elsöprő többséggel támogatták a hosszú ideje fennálló érettségi követelmények megszüntetését, míg a republikánusok kritizálták azt a tanulmányi színvonal csökkentése miatt.

Az érettségi követelményekkel kapcsolatos kritikák nagy része a szabványosított tesztek ellen irányult. Oregon sok más állammal ellentétben nem követelte meg a diákoktól, hogy egy bizonyos szabványosított tesztet vagy egyáltalán bármilyen tesztet megírjanak.

A diákok öt különböző teszten keresztül bizonyíthatták képességeiket, vagy egy mélyreható osztálytermi projektet teljesíthettek, amelyet saját tanáraik bíráltak el.

Borítókép: Kate Brown kormányzó. Forrás: Flickr

Már a matek is rasszista Amerikában – Neokohn

Nemrég egy új oktatási programot adtak ki az Egyesült Államokban, amit Bill Gates non-profit szervezete pénzelt, amelyben a matekoktatást „anti-rasszista” átalakítását szorgalmazzák.